Приключи тазгодишното издание на конкурса-работилница „13 века България“ за литературна критика, организиран съвместно от Национален дарителски фонд „13 века България“ и Фондация „Литературен вестник“.
Конкурсът е учреден през 2012 с финансовата и институционална подкрепа на Фонда в партньорство с „Литературен вестник“ и има за цел да насърчи и мотивира заниманието с критика, чийто дефицит е постоянно констатиран и обсъждан в културната среда от години, но също и да осигури възможност за изява, а често и за дебют, на млади творци в условията на настоящата криза, чието негативно въздействие е най-силно именно върху тях.
Тричленно жури в състав доц. Ани Бурова, Емануил А. Видински, доц. Мария Калинова номинира следните десет текста за Голямата награда, които могат да бъдат прочетени на страниците на „Литературен вестник“ в рубриката „Конкурс „13 века България“:
Джорджа Спадони, Разкриването на човешкото
Гълъбина Захариева, През бинокъла на Наталия Иванова
Ивана Пенева, „Прекъсването на самсара“ от Елена Алексиева
Михаела Илиева, Загадката с криминалния роман в НРБ
Анна-Мари Георгиева, Да бъдеш милостив към другите значи да си милостив към себе си
Маргарита Бурмова, „Поразените“ на Теодора Димова – трибуна за болката и пиедестал на надеждата
Паулина Дамянова, Книги на глас в бомбоубежището
Мартина Друмева, Модерна приказка за младия невъзвращенец и голямата торба с вина
Цвета Билярска, „Есенен Великден“ на Петър Чухов
Александра Колева, „Занзибарската съпруга“ – между клишето и оригиналността
Носителката на Голямата награда на конкурса с парично покритие от 400 лв. при неговото десето издание е Ивана Пенева за рецензията ѝ „Прекъсването на самсара“ от Елена Алексиева.
Участниците в конкурса, изпратили материали, традиционно получават покана за участие в творческите работилници в редакцията на „Литературен вестник“. В работилниците се включват редакторите от вестника и утвърдени критици от различни поколения, за да предложат професионални съвети на младите автори, но също така и, за да се влезе в критически дискусии при обсъждането на конкретните текстове.